پوتین-روابط-با-ا-ا-را-ضروری-خواند 

رییس جمهور روسیه در ازبیکستان گفته است که روابط با افغانستان یک اولویت ضروری است همچنان تصریح کرده که در این زمینه با متحدان مسکو مشوره می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه طی سخنانی در تاشکند ازبیکستان به خبرنگاران گفته است که برقراری روابط با حاکمان فعلی افغانستان ضروری است اما؛ اینکه چگونه با آنان رابطه برقرار شود، یک پرسش است. 
 پوتین تأکید کرده، که مسکو در برقراری روابط با کابل دیدگاه‌های متحدان منطقه‌ای خود، از جمله کشورهای آسیای میانه را مدنظر می‌گیرد. 
از سوی هم رییس‌جمهور‌ روسیه همتای ازبیکستانی‌اش، دستیابی افغانستان به صلح و ثبات را یک اولویت خواندند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه‌ی ا.ا.ا می‌گوید، مرکز مطالعات استراتیژیک این وزارت در مورد چگونگی تعامل با جامعه جهانی، بحث علمی کرده است.

وزارت خارجه‌ گفته است که در این بحث محمد ذاکر جلالی، رییس مرکز مطالعات استراتیژیک، کارمندان اداره‌های مختلف و دیپلومات‌ها این کشور نیز حضور داشتند.
بر بنیاد گزارش، محمد ذاکر جلالی در این بحث گفته است، در مقایسه با نشست‌های اول و دوم، در نشست سوم دوحه، در تعامل برگزارکنندگان و میزبانان این نشست‌ها، تغییر مثبت مشاهده می‌شود.
آقای جلالی افزوده، امارت اسلامی خواهان تعامل مثبت با جامعه جهانی است اما؛ این تعامل را به قیمت استقلال سیاسی، ارزش‌های دینی و ملی و حیثیت نظام و وطن نمی‌خواهد.

با این حال امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه‌ی ا.ا درباره به رسمیت شناختن حکومت فعلی کابل در نشست‌های مختلفی که در کابل و ولایت‌های کشور بر گزار شده است گفته که حکومت سرپرست افغانستان تمام شرایط‌های جامعه جهانی را تکمیل کرده و برای به رسمیت شناختن شروط ویژه و مشخصی ندارد.

پوتین روابط با ا.ا را ضروری خواند 

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد